Zaangażowanie uczniów w naukę

Badania wykazały, że angażowanie studentów w proces uczenia się zwiększa ich uwagę i koncentrację, motywuje ich do praktykowania krytycznych umiejętności myślenia na wyższym poziomie i promuje znaczące doświadczenia związane z uczeniem się. Instruktorzy, którzy stosują podejście do nauczania skoncentrowane na studencie, zwiększają możliwości zaangażowania studenta, co następnie pomaga każdemu skuteczniej osiągnąć cele edukacyjne kursu.

Promowanie zaangażowania uczniów poprzez aktywne uczenie się

Aktywne uczenie się wymaga od uczniów uczestnictwa w zajęciach, w przeciwieństwie do spokojnego siedzenia i słuchania. Strategie obejmują m.in. krótkie sesje pytań i odpowiedzi, dyskusję zintegrowaną z wykładem, zadania improwizowanego pisania, zajęcia praktyczne i wydarzenia związane z uczeniem się przez doświadczenie. Myśląc o zintegrowaniu aktywnych strategii uczenia się z kursem, należy zastanowić się nad sposobami określenia jasnych oczekiwań, zaprojektować skuteczne strategie oceny i dostarczyć pomocnych informacji zwrotnych.

Aktywne uczenie się

Pedagogiczno-pierwsze podejście do nauczania, w którym w klasie czas jest ponownie przeznaczany na badanie, stosowanie i ocenę w celu lepszego zaspokojenia potrzeb poszczególnych uczniów.

Prowadzenie dynamicznych dyskusji

Podczas gdy „dobre” dyskusje mogą być potężnym narzędziem zachęcania uczniów do nauki, udane dyskusje rzadko odbywają się spontanicznie. Przygotowanie się z wyprzedzeniem pomoże w określeniu wyraźnej orientacji na dyskusję i ustawieniu dobrze zdefiniowanych parametrów. Umożliwi to zajęcie się przez klasę ważnymi tematami z wielu perspektyw, zwiększając tym samym ciekawość studentów i ich zaangażowanie w treść kursu.

Reagowanie na zakłócenia w sali lekcyjnej

Namiętny brak zgody może stać się brakiem szacunku. Wtedy dyskusja rzuca więcej ciepła niż światła, osłabiając zdolność do formułowania argumentów opartych na faktach lub słuchania uprzedzeń z przeszłości.

Pisanie przez ucznia

Jako nauczyciel, możesz pracować z uczniem pisząc na wiele sposobów: egzaminy, eseje, czasopisma, wpisy na blogu, zadania badawcze i tak dalej. Możesz również przeprowadzić uczniów przez proces pisania, przypisując im projekty, zachęcając ich do odpowiedzi poprzez ustrukturyzowane lub nieformalne ćwiczenia i wykorzystując pismo do ułatwienia aktywnego uczenia się.

Nauczanie z technologią

Technologie w sali lekcyjnej – komputery na podium, systemy bezprzewodowe, systemy reagowania w czasie rzeczywistym (np. clickery) oraz narzędzia internetowe (np. blogi, fora internetowe, wiki, podcasty itp.) – ulegają szybkim zmianom. Narzędzia te mają duży potencjał wspierania uczenia się studentów w sposób kreatywny i innowacyjny, jeżeli są odpowiednio dostosowane do celów nauczania i treści kursu prowadzonych przez instruktora.

Duża sala wykładowa

Duże klasy (100 studentów) nie powinny być ograniczone wyłącznie do nauczania opartego na wykładach. W dużej klasie, uczestnictwo może być zaprojektowane tak, aby zachęcić studentów do aktywnego rozwiązywania problemów, interakcji między sobą i instruktorem oraz przetwarzania materiałów szkoleniowych.

Godziny pracy biura poza salą lekcyjną

Godziny pracy dają studentom możliwość zadawania szczegółowych pytań i zgłębiania punktów niejasności lub zainteresowań, którymi nie można się w pełni zająć na zajęciach. Ważne jest, aby instruktorzy UW zachęcali swoich studentów do przychodzenia do biura i efektywnego wykorzystania tego czasu. Mamy dwóch przewodników, którzy ci pomogą: Godziny pracy bezpośrednio w biurze i godziny pracy w biurze wirtualnym.