Tematy pracy magisterskiej z turystyki w dziedzinie gościnności

W skład branży hotelarskiej wchodzą kasyna, ośrodki wypoczynkowe, restauracje, hotele, gastronomia oraz inne firmy obsługujące turystów. Główną cechą gościnności można zdefiniować jako relację pomiędzy gościem a hotelem. Inne aspekty gościnności obejmują m.in. liberalizm, życzliwość, ciepłe powitanie, rozrywkę, dobrą wolę i przyjęcie. Współczesny biznes szczyci się swoimi aktami gościnności. Jest to więc niezwykle interesujący podtemat, na którym można oprzeć swoją pracę dyplomową. Niektóre tematy z tego obszaru turystyki są sugerowane poniżej.

Przykładowe tematy badań:

  • Badania te pozwolą ocenić niektóre z najlepszych i najbardziej popularnych biur podróży, takich jak Opodo i eBookers oraz to, w jaki sposób pomagają brytyjskim turystom w planowaniu miejsc docelowych.
  • Badanie to pozwoli określić czynniki, które mają wpływ na decyzję brytyjskich klientów o wyborze luksusowych hoteli.
  • Badania te zidentyfikują cechy luksusowego hotelu, który przyciąga brytyjskie pary poszukujące lokalizacji na miesiąc miodowy.
  • W ramach tego badania zbadane zostaną zakupy na usługi hotelarskie w atrakcyjnych luksusowych hotelach w Dubaju.
  • Badanie to zbada czynniki, które mają wpływ na brytyjskie pary w wyborze restauracji na czas wolny.
  • Badanie to będzie dotyczyło ważnego aspektu branży turystycznej, tj. tego, w jaki sposób restauracje i puby w Wielkiej Brytanii motywują swoich pracowników.
  • W ramach tego badania zbadane zostaną relacje pomiędzy tym, jak klienci w Londynie wybierają luksusowy hotel w oparciu o swoją kulturę.
  • Badania te mają na celu zbadanie, w jaki sposób sprzedaż i rozpoznawalność marki jest budowana przy użyciu różnych narzędzi marketingowych i komunikacyjnych.
  • Badanie to ma na celu zbadanie związku pomiędzy decyzją klientów o wyborze luksusowego hotelu podczas wizyty w różnych krajach.
  • Badania te będą najpierw dotyczyć różnych firm z branży hotelarsko-gastronomicznej oraz wpływu ich wizerunku na decyzje zakupowe turystów.